Firmy pośrednictwa finansowego działające w imieniu banków i towarzystw ubezpieczeniowych są także instytucjami zaufania publicznego. Uważamy, że zaufanie społeczeństwa do nas to podstawa naszej branży. To dla nas oznacza konieczność wzięcia odpowiedzialności za skutki działań biznesowych. Z tego powodu przywiązujemy olbrzymią wagę do etycznej sprzedaży i prawdy w kontakcie z klientami.
Naszym największym wyzwaniem jest zero misselingu. Rozumiemy go jako każdą sytuacje, gdy ktoś sprzedaje Ci coś, czego nie potrzebujesz, na co Cię nie stać, czego nie rozumiesz i za niegodziwą cenę. Co robimy, aby ograniczyć taką nieodpowiedzialną sprzedaż w naszej organizacji?
Jesteśmy współtwórcami i sygnatariuszami Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży https://odpowiedzialnasprzedaz.pl/ , inicjatywy dedykowanej branży finansowej, której celem jest poprawa standardów usług na rynku i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom.
Zasady, którymi się kierujemy, spisaliśmy w Kodeksie Etycznym w 2014 r. Został zaktualizowany w 2021 roku. Obowiązuje wszystkich ekspertów i współpracowników. Stosowanie się do niego jest bezwarunkowe. Dokumentem precyzującym kwestie etyczne i zasady postępowania jest Ład, a w nim m.in.: standardy pracy, polityka przyjmowania prezentów, polityka compliance, antymobbingowa i inne.
W ANG działa Komisja Etyki, której skład jest wybierany co roku podczas Walnego Zgromadzenia Grupy ANG. Wsparciem Komisji jest Rzecznik Etyki, który organizuje pracę i czuwa nad procesem rozpatrywania skarg i reklamacji. Komisja monitoruje przestrzeganie przyjętych norm etycznych i analizuje zgłoszenia ich łamania przesłane na adres etyka@grupaang.pl.
Obecny skład Komisji Etyki:
Rzecznik Etyki:
Katarzyna Nowakkatarzyna.nowak@grupaang.pltel. 600 941 741
Grupa ANG od 2015 r. nieprzerwanie utrzymuje tytuł “Etyczna Firma” w konkursie organizowanym przez dziennik Puls Biznesu oraz PwC. W 2018 r. otrzymała tytuł Super Etycznej Firmy, przyznawany na 3 lata. W 2021 r. ponownie cieszymy się tym wyróżnieniem. W konkursie nagradzane są przedsiębiorstwa, które stosują najlepsze praktyki etyczne w budowaniu swojej organizacji. Szanują pracowników, klientów, kontrahentów, konkurencję, środowisko oraz społeczeństwo. Tytuł mogą otrzymać tylko firmy, które wdrażają zasady etyczne na każdym szczeblu organizacji, dla których celem działalności, oprócz maksymalizacji zysków, jest budowanie właściwych relacji z interesariuszami.
Działamy aktywnie w Związku Przedsiębiorstw Finansowych od 2012 roku. ZPF wyznacza standardy w biznesie, w relacjach z klientami i kontrahentami, nadzoruje ich stosowanie w przedsiębiorstwach finansowych. Działa na rzecz zwiększanie zaufania do naszego sektora.
Współtworzyliśmy „Zasady dobrych praktyk”, które są wiążące dla wszystkich członków ZPF, oraz „Deklarację pośredników finansowych”, do której podpisania zachęcamy nie tylko członków ZPF, ale także inne podmioty z sektora pośrednictwa finansowego. Nasz przedstawiciel jest również członkiem Komisji Etyki ZPF.
Poważnie traktujemy proces reklamacji – jeśli masz wątpliwości co do relacji z naszymi pracownikami, zgłoś się do naszej Komisji Etyki (etyka@grupaang.pl) lub do Komisji Etyki ZPF (etyka@zpf.pl).
Więcej szczegółów odnośnie możliwości składania skarg znajduje się w zakładce Skargi i reklamacje.
Od 2013 roku przechodzimy z pozytywnym wynikiem audyt etyczny, który prowadzony jest przez Komisję Etyki ZPF. Audyt ten sprawdza, czy jesteśmy firmą w pełni realizującą „Zasady dobrych praktyk ZPF”. Poniżej znajduje się aktualny certyfikat z audytu.
Jesteśmy inicjatorem projektu Nienieodpowiedzialni – w ten sposób też propagujemy odpowiedzialne podejście do sprzedaży w całej branży.
Nienieodpowiedzialni to projekt społeczny o charakterze filozoficzno-biznesowym, którego celem jest uwrażliwianie biznesu i nas, ludzi, na różne wymiary naszej odpowiedzialności. Inicjatywa swoje źródła ma w branży finansowej, ale z biegiem lat rozwinęła się i jest obecna w różnych środowiskach, zarówno biznesowych, jak i pozarządowych i akademickich. Wspólnie szukamy rozwiązań, które mogą czynić biznes bardziej zrównoważonym i odpowiadającym potrzebom dzisiejszego świata, a nam samym pomagać budować dobre życie na gruncie zawodowym, obywatelskim i prywatnym – wartościowe zarówno dla nas, jak i dla naszego otoczenia.
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Kontynuując korzystanie z naszej witryny, zgadasz się na używanie plików cookie. Równocześnie informujemy, że Administratorami danych osobowych jest Grupa ANG SA z siedzibą w Warszawie przy ul. Dziekońskiego 1, 00-728 Warszawa. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce Prywatności
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Ten plik cookie jest natywny dla aplikacji PHP. Plik cookie służy do przechowywania i identyfikacji unikalnego identyfikatora sesji użytkownika w celu zarządzania sesją użytkownika na stronie internetowej. Plik cookie jest plikiem cookie sesji i jest usuwany po zamknięciu wszystkich okien przeglądarki.
Plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę Paid Membership Pro. Plik cookie służy do zarządzania członkostwami użytkowników.
Plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Inne pliki cookie bez kategorii to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w żadnej kategorii.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Ten plik cookie jest ustawiany przez Facebooka w celu dostarczania reklam, gdy są na Facebooku lub platformie cyfrowej obsługiwanej przez reklamy Facebooka.
Plik cookie jest ustawiany przez Facebook, aby wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy oraz mierzyć i ulepszać reklamy. Plik cookie śledzi również zachowanie użytkownika w sieci na stronach, które mają Facebooka pixel lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
Ten plik Cookie używany jest przez Google DoubleClick i przechowuje informacje o tym, w jaki sposób użytkownik korzysta z witryny oraz wszelkie inne reklamy przed odwiedzeniem witryny. Służy do prezentowania użytkownikom reklam, które są dla nich odpowiednie zgodnie z profilem użytkownika.
Ten plik cookie jest ustawiany przez doubleclick.net. Celem pliku cookie jest ustalenie, czy przeglądarka użytkownika obsługuje pliki cookie.
Ten plik cookie jest ustawiany przez YouTube. Służy do śledzenia informacji o osadzonych filmach z YouTube na stronie internetowej.
Te pliki cookie są ustawiane przez YouTube i służą do śledzenia wyświetleń osadzonych filmów.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Ten plik cookie jest instalowany przez Google Analytics. Plik cookie służy do obliczania danych dotyczących odwiedzających, sesji, kampanii i śledzenia wykorzystania witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Pliki cookie przechowują informacje anonimowo i przypisują losowo wygenerowany numer w celu identyfikacji unikalnych użytkowników.
Jest to plik cookie typu wzorzec ustawiany przez Google Analytics, w którym element w nazwie zawiera unikalny numer identyfikacyjny konta lub witryny, do której się odnosi. Jest to odmiana pliku cookie _gat, który służy do ograniczania ilości danych rejestrowanych przez Google w witrynach o dużym natężeniu ruchu.
Ten plik cookie jest instalowany przez Google Analytics. Plik cookie służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa strona internetowa. Zebrane dane, w tym liczba odwiedzających, źródło, z którego pochodzą oraz strony odwiedzone w formie anonimowej.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika odwiedzającym.
Te pliki cookie są instalowane przez Google Universal Analytics w celu ograniczenia liczby żądań w celu ograniczenia gromadzenia danych w witrynach o dużym natężeniu ruchu.